Fly Away
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard

Replace with your cbox code

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

Aku Ikhlas
Friday 27 September 2013 • 14:07 • 0 comments



Assalamualaikum ,
Fikir punya fikir , cari punya cari , Nah ! Aku dapat imbas kembali .
Aku fikir apa yang kau nak daripada aku , apa yang kau cari daripada aku .
Kau tak pernah nak ambil tahu pasal diri kau , sehinggakan kau sendiri tak terambil berat
tentang mak bapak kau . Kau tahu tak , aku kawan dengan kau sebab aku ikhlas . Aku ikhlas kerana Allah.
Tapi kau , sebaliknya . Kau fikir aku rapat dengan kau sebab aku nak cari publisiti murahan macam kau.

Hey kawan ! Jangan berangan boleh tak ? Aku nak kawan dengan kau sebab aku nak tolong kau.
Tapi , apa yang kau dah buat kat aku , aku hampir-hampir terikut jejak kau .
Kau tak kesian kan aku ? Aku nak kau tahu yang aku sayangkan kau , aku nak kau berubah .
Aku memang tak baik , bukan muslimah sejati , tapi aku sebagai kawan ,aku nak kau dan aku jadi sejati.
Salah ke ? Tak salah bagi aku dan selagi kau belum meninggal , aku belum menghembus nafas terakhir , aku dengan kau tak salah untuk berkawan. Kau faham ? Aku nak kau tahu yang aku telah jadikan diri kau adalah sebahagian daripada hidup aku . Jadi tempat yang boleh aku luahkan perasaan aku , jadi tempat yang boleh aku kongsikan kegembiraan aku . Dan jadi tempat untuk aku selama-lamanya .
Aku nak cerita kat kau yang dulu kau teruk . Teruk sangat sampaikan kau boleh tersenarai dalam blacklist .
Kau tak fikir mak bapak kau ke ? Kau ingat dengan kau buat benda macam tu , orang boleh sukakan kau ?

Come On Dude ! Kau kena berubah , status kau sama dengan aku , makhluk Allah , milik Allah . Kau pernah fikir semua tu ? Tak akan kan? Kau tak akan fikir sebab kau tak ingat sape yang ada dalam hati kau .
Allah yang ada dalam hati kau . Get it ? Kau faham tak ? Selepas aku kawan dengan kau , aku jadikan kita ini satu geng . Tup Tup ! Aku yang kena tempias mulut bisa orang . Kau memang dah biasa dengan semua tu. Disebabkan kau , kau dan kau pilih aku sebagai ketua aku bagi arahan jangan terlalu kuat nak cari perhatian orang lain . Tapi kau tak dengar . Kau buat juga benda macam tu , sampai orang ingat aku yang ajar kau . What the Hell ? Aku tak ajar kau . Tk suruh pun kau buat benda macam tu , tapi kenapa aku dipersalahkan ? Kenapa mesti aku diejek ? Kenapa mesti aku yang kena hukum ? Kenapa aku ?
Persoalannya sekarang kenapa aku ? Kenapa bukan kau ?

Dan sekarang aku dah tinggalkan semua tu , aku pergi cari kawan yang setia untuk aku . Sebab kau pun dah tak terima aku , ini kerana aku tegur kau . Kau marah , kau melenting tak tentu pasal .
Saat itu , aku nekad , nekad untuk berubah . Selepas beberapa minggu aku tinggalkan kau , kita macam orang yang tak kena antara satu sama lain . Seolah-olah macam kita ini musuh . Aku cuba untuk hampiri dengan kau . Tapi kau buat kau mcam sampah . Kau singkirkan aku . Dulu aku ingat lagi kau yang cemarkan nama baik aku . Kau yang tuduh aku ini merosakkan nama kau .

Aku sabar tika tu , Dan selepas beberapa bulan , kau dan aku kawan , kawan sampai orang pun boleh cemburu . Dan selepas kawan , ini lah hasil nya kau Tinggalkan  Aku . Sebab ? Sebab aku tak lama lagi akan pergi .Aku tak dapat hidup lama . Kau takut kawan dengan aku . Kau takut dengan aku .
Dan sekarang kau anggap aku musuh kau . Kau rasa sia-sia selama ni kawan dengan aku . Tak ada gunanya bagi kau . Tapi bagi aku , kau ada guna bagi aku . Kau bawa aku ke dunia kau yang mungkin aku tak akan dapat . Kau berikan aku bahagia . Tapi bagi kau , kau ingat aku nak curi perhatian orang sebab aku nak kau down . No, bukan itu yang aku nak .

Selepas beberapa tahun , aku tak dengar khabar kau , Aku nak berhubung dengan kau , sebab aku nak dengar suara kau yang terakhir , biarlah andainya tika iu kau benci aku . Asalkan aku dapat dengar suara kau . Biarlah ungkapannya hanyalah 'Hello ?' . Aku dah cukup gembira . Tapi , aku tak dapat hubungi kau . Dan seminggu selepas itu kau datang . Maaf , Aku dah tiada . Aku tinggalkan kau nota .



 -SEKIAN-


Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata . Tidak langsung berkait dengan yang telah meninggal ataupun masih hidup . Hanya untuk mengisis masa yang lapang . Assalamualaikum .



0 Comments:

Post a Comment


|