Fly Away
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard

Replace with your cbox code

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

The Incredible Hulk
Friday 20 September 2013 • 19:09 • 0 comments



Assalamualaikum ,
Tajuk kat atas mungkin tak sesuai , tapi post kali ini macam-macam so, nak letak tajuk pun lain macam juga. Terasa tersangat-sangat hepy , minggu ni mungkin yang ke berapa kali I`m returm back to home. Like what Greyson said ,"Home Is in Your Eyes". Actually , 3 minggu stay kat Asrama , pelbagai perkara yang dh berlaku. Diri ini terasa sangat - sangat kosong . Dah lali , dah jangka apa yang berlaku . Tapi yang pelik apabila terasa dekat denganmu Quran. Terasa diri ini sangat bertuah , kerna Allah memilih aku untuk menjaga kiab suci ini. Terasa sangat bersyukur . Terasa sangat gembira . Terasa sangat takut . Allahu Rabbi , mungkin ini ujian buat ku . Dah 4 tahun berlalu , tapi Allah tetap memilih aku jalan yang terbaik dan diri ini masih bergelar seorang hamalatul quran . Alhamdulillah.

First sekali , my heart want talking about : minggu yang pertama duk kat asrama sepanjang melalui bulan Ogos yang semakin hari semakin sampai ke penghujungnya , Cg . Hafizi nak buat sukan asrama . So, aku try join 1 sukan yang mungkin hot mungkin tak . Bola Jaring . Kami tak cukup pemain kerana form 1 ke Naim untuk pertandingan kawad kaki , form 3 dan form 5 sibuk exam. So, kami buat 3 kumpulan yang dianggotai oleh form 2 dan form 4 . Wah , terasa sangat tercabar . Form 4 pemain-pemainnya sungguh luar biasa. Tapi , alhamdulillah , dimenangi oleh kumpulan 1 (Form 2) . Hehe , sebelum tu perlawanan antara form 2 dan form 4 iaitu permainan bola tampar . Dan sukan ini dimenangi oleh form 4 . Mereka sangat wow! Sangat handal . Suka bila tengok Kak Cha main bola tampar . Aku ? Hanyalah penonton semata-mata . Penonton yang hanya gelak bila tengok form 2 yang belum arif bermain . Oh , sebelum tu, ada sorang form 1 yang tak ikut serta ke kawad kaki kerana mempunyai masalah* alergic panas* yang juga join perlawan ni .  Sungguh kelakar tengok juniorku yang satu ini bermain. Suka juga bila tengok Anis hayun kan badan untuk tampar bola tu. Kami sangat sangat sangat happy . Sangat gembira . Eespecially bagi form 2 , mereka dan aku as happy as get the best mark , gembira tak terkata kerana dapat  berkongsi gembira dan tawa bersama senior kami form 4. Alhamdulillah , form 1 berjaya merangkul tempat yg ke-4 dalam pertandingan informasi kawad kaki 2013. Sangat hebat. Daebak :-*

                                 Gambar ini adalah sekadar hiasan semata-mata tetapi ia benar

Minggu yang kedua , dan sebelum melangkah lebih jauh lagi ,before ada sukan asrama , minggu tu juga ada examination I`dadi . I`dadi ni adalah mata pelajaran yang diajar tentang Agama . Ianya diajar dalam bahasa Arab *Sangat istimewa* . Pada malam sebelum hari terakhir exam I`dadi , semua pelajar puteri sm Imtiaz besut di 'brainwash oleh Ustaz-ustaz dan cikgu-cikgu . Cuma form 5 yang tak turut serta. Daripada pukul 10.00 lebih hinggalah jam menunjukkan pukul 12.00 pagi , sesi 'brainwash' kami tamat. Mulai hari tu insan ini mahu berubah . Nekad dan Tekad untuk berubah. Alhamdulillah , Allah bagi aku petunjuk. Okay , stop at there. Let`s continue again . minggu yang kedua form 1 dan form 2 telah terpilih untuk belajar bahasa Arab , dan sekolah kami menganjurkan kem cintakan Bahasa Arab ini. Before that , sebelum bertolak ke tempat yang dituju , ayah De kami , selaku pemandu bas imtiaz besut , berbau sesuatu yang tidak enak dan itu adalah disebabkan oleh the shit of the cat. Dan ianya datang dari kasut sukanku ! Damn it , damn it , damn it! Arghhhh..!!  Betapa peritnya dan malunya diri yang kerdil ini. Terasa seperti jantung ini dirobek-robek. Takut untuk ku masuk dalam bas aku, mengarah*bad girl* kawan yang setia bersamaku untuk ambil kasut yang baru untukku kerna aku dah tak tahan dengan baunya. How can this all hapenning? Masih tertanya-tanya sehingga sekarang . Tapi dah mula redha sebab itu semua takdir Allah. Sebelum tu ayah De dah pesan "Bau busuk ni, cepat check kasut masing-masing , takut terpijok. Mari sini nk check", sebelum tu aku buat selamba je buat muka seposen,  tapi bila suruh ayah de check my sport shoes. Woahhh kasut ku dibuang begitu saja *mengikut rentak lagu roti gardenia* terpempan sebentar , terkejut. keluar bas dah berbunyi suara-suara enak , "eh , tu kasut kak muni" , "kasut kak muni tu" , "kak muni!" terasa nak nangis sebab malu , sebab cuai , aku tutup muka dengan jilbabku , then pergi basuh. Selepas tu kita gerak ke tempat yang dituju. Dalam bas aku senyap tak terkutik takut nak pijak lantai bas , dah trauma sebentar , ayah De duk perli , duk sebut je nama bende tu. Dan korang, I`m so lazy to type , so I give you this , but you must come back here again after you read that moment, tq hope you enjoy -- > Asmaa` bubuss Oh , before I forgot , today is Asmaa` bornday. So , how ? Is that okay. Malangnya apabila pulang ke sekolah , kami masih lagi tak jejak ke rumah masing-masing. How , sadisnya. What the hell ? What the fish ? Hehe , dah kemaruk dah dengan ayat budak lelaki. Sorry.

Minggu terakhir , kami tunggu dengan sabar dan akhirnya hari ini , beta kembali ke dunia beta *tak salahkan kalau nak guna perkataan beta , nak berangan* yang realiti . Hehe , bebas . Why not ? So sad kena tahan sampai pukul 5 sebab ada kem Mathematics, tapi sangat-sangat bersyukur kerna dapat ilmu baru . Thanks you all. especially kak Eugene , fasilitator kami. So cute.
Okay, nak besiap-siap tuk ke kedai nak beli jubah baru. Gotta go . Bye, Assalamualaikum.



0 Comments:

Post a Comment


|