Fly Away
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard

Replace with your cbox code

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

I`m unprefect
Sunday 8 December 2013 • 18:23 • 0 comments



Assalamualaikum sudah sekian lama rasanya tidak megupdate status disini . Dan sudah sekian lamanya aku menyepi untuk menenangkan diri ini . *UjianAllahmungkin . Alhamdulillah , hari ini aku muncul kembali . Mungkin hari ini aku ingin berkongsi tentang aku dan dia . Betul , aku dan dia banyak sangat perbezaannya . Bagai langit dengan bumi . Bagai bulan dan bintang .

Ramai yang suka dengan dia , ramai yang ingin mendekati dia , ramai yang ingin berkawan dengan dia . Terlalu ramai . Aku ? Hanya tinggal seorang diri , sepi tiada kegembiraan . Dia ? Ya , tenang dirinya , tenang jiwanya . Ya Allah , engkau kekalkan rasa Islam dalam diri dia , Ya Allah jangan engkau ubahkan sikap dia yang disukai ramai . Kalau aku ini jahat , mungkin aku tidak akan lagi berkawan dengan dia . Tapi , ini kerna aku tidak sanggup kerna dia sahabat aku . Sahabat pejuangan aku .

Dia selalu mencari ilmu , selalu berusaha . Tiap hari mungkin . Begitu gigihnya dia .Walaupun hilang salah satu nikmat doa orang yang tersayang , dia tetap tidak berputus asa dan bersemangat . Tapi , dia tetap manusia biasa yang tidak sempurna . Dia begitu juga berbuat kesalahan .Kesalahannya mungkin membuatkan aku patah hati . Mungkin membuatkan aku berjauh hati . Dan Mungkin membuatkan aku menangis sendiri. Dan Kebaikannya sangat baik , aku suka . Tapi kebaikannya , Mungkin menimbulkan sifat hasad dengki aku dengan dirinya . Mungkin aku tidak suka dengan kehadirannya . Namun kehadirannya ada kala membuatku bahagia. Ya bahagia .

Aku tidak disukai ramai orang malah tenaga pendidik sekalipun , Tapi dia ramai yang suka . Aku tidak dikenali ramai atas kerana sifat buruk aku . Tapi dia , alhamdulillah dia sangat baik . Dia selalu pergi mencari ilmu , meninggalkan keluarga demi ilmu , meninggalkan duniawi demi ilmu , tetapi aku ? Tidak sama sekali , meninggalkan ilmu untuk duniawi , bahkan aku juga meninggalkan ilmu dan keluarga untuk duniawi . Sangat berbeza .

Dia kenal siapa Allah dan Rasulnya dengan dekat , berbeza dengan aku . Aku dan dia sama-sama menggalas tanggungjawab sebagai huffaz . Dia ? InsyaAllah , ini kerna dia selalu dekatkan diri pada Allah , selalu mencari ilmu agama , ilmu-Nya . Tapi , aku tetap tak nak berubah . Tidak pernah berhijrah . Dia , walaupun sudah begitu tetap inginkan penghijrahan . Ya , aku perlu berhijrah . Jangan hanya dikata dimulut sahaja , jangan hanya ditulis sahaja , hendaklah hati dan iman juga turut serat berhijrah . InsyaAllah .



Mungkin setakat ini sahaja kali ini . InsyaAllah kalau ada masa , ada jodoh , ada hari . Kita tetap akan bersua kembali . Alhamdulillah dah siap post kali ini . Hanya untuk berkongsi dengan anda semua , Ambil pengajaran dan iktibar , InsyaAllah . "Dia" mungkin hanya Allah yang mengenal pasti . Hehe , assalamualaikum . Doakan untuk kejayaan saudara-saudara kita yang memrlukan kita disana .


0 Comments:

Post a Comment


|